Billedet er ikke fra generalforsamlingen i juni 2017, men fra markering af motorens montering i december 2017

Foreningen Zonen Gelsted Årsberetning for 2016/17

Afholdt på Holmegården den 22 juni 2017.

Jeg havde for et år siden spået, at vi ved næste generalforsamling, var tæt på at sprøjten selv kunne køre ud af garagen. Men jeg må sande at ting tager tid, de små detaljer har kostet mere tid end forventet og der kommer flere detaljer endnu. Men jeg mener at de nye opgaver der efterhånden dukker op, udfordrer os og stadig gør arbejdet spændende og tilfredsstillende, i særdeleshed når tingene så lykkedes for os.

I marts måned bad Frederik om nogle billeder af sprøjten som skulle bruges i forbindelse med oprettelse af en forsikring af sprøjten.

Efterfølgende takker Frederik for billederne, sammen med en bemærkning om, og jeg citerer ham ” Jeg tror det er den mest gennemførte restaurering af en Zone-bil nogensinde, ser godt ud ” citat slut. Det må vi tage som et skulderklap og en bekræftelse på, at vi er på rette vej.

I årets løb har vi tradition tro afholdt vor julefrokost og nytårsparade. Ved julefrokosten som blev afholdt hos Anne og Torben var der som sædvanligt diskede op med div. hjemmelavede retter. En dejlig dag i selskab med vores hustruer. Ved næste nytårsparole har jeg et håb om at vi kan invitere vore sponsorer med, så vi på den måde kan takke dem  for deres bidrag til opbygningen af sprøjten.

Som vi har vedtaget er det sprøjten der har 1. prioritet, og vi har derfor stadig nogle hængepartier der må vente til senere. Arven efter Ib Sevander ligger stadig pakket ned. Det sidste Malteserkors, som vi har stående, mangler at få sin plads på facaden.

Vores tilsagn om to vitrineskabe fra Falck Museet på Egeskov, holdt desværre ikke helt, men Uffe, Fiffer og undertegnede har besøgt museet og vi fik dog det ene skab med hjem.

Tilskuddet til færdiggørelse af malerarbejdet fra VELUX Fonden, er udskudt, med et år.

Uffe og jeg har igen i år været på stumpemarked i Fredericia. Det blev til diverse gummilister.

Vi har i årets løb haft førerhus-med døre og forskærme ved maler, de er nu færdigmalet og klar til montering.

I februar måned blev en låneaftale af Vogn 263 forhandlet på plads mellem ZRV og ZRG. Aftalen indeholder poster om opbevaring og brug af køretøjet, samt placering af de økonomiske udgifter der måtte opstå i forbindelse med køretøjets anvendelse.

Jeg har repræsenteret vores gruppe ved et møde hos Zonen Randers. De er en nyoprettet gruppe, og var bl.a. interesseret i at høre hvordan vi havde søgt midler gennem fonde.

Vi har i dag afleveret karosseriet hos maleren og vi glæder os til at få det tilbage i færdigmalet stand, efter sommerferien.  Nu kan vi udnytte den mere plads der er blevet i garagen til at forberede og tilpasse de ting som skal monteres på chasseet- førerhuset og senere på karosseriet når det kommer retur. Motoren står bl.a. klar til montering.

Som noget nyt får jeg tilsendt referat af ZRV’s bestyrelsesmøder. Jeg melder ud når der er ting som kan have vores interesse.

Til slut vil jeg sige tak for et godt samarbejde i årets løb og rose jer for jeres udholdenhed og samarbejdsevne. Med hensyn til hvornår sprøjten står færdig skal jeg nok vare mig med at komme med flere forudsigelser. Men jeg må sige vi har snuden nede i sporet, arbejdet skrider langsomt frem og vi hygger os med det, det må være det det drejer sig om.

Børge